Wednesday, May 20, 2009

kurang lebih


Kita selalu pikir, orang yang 'kekurangan' selalu hidupnya penuh kesusahan. Kita jarang nak tanya apa pulak kurangnya orang yang ada 'kelebihan' ni.

Sebenarnya kalau kita perhatikan sekeliling. Burung-burung tu ke mana terbangnya. Awan-awan tu kemana berarak tujunya. Kita semua ni pun, nak hala ke mana akhirnya esok...maybe kita kena belajar bagaimana orang buta memandang, merenung dan melihat. Mereka itu lebih celik daripada kita yang ada mata tapi tak nampak ni...

Tuesday, May 19, 2009

untuk kawan kepada kawan


kawan-kawan
kenapa mau lawan
kita kan kawan
dulu sama-sama
konsi teh secawan

kawan-kawan
kenapa mau lawan
orang lain maju ke depan
orang kita cari jalan
jatuhkan kawan

kawan-kawan
kenapa mau lawan
kan ke cukup rezeki tuhan
buat kita ramai-ramai
makan

kawan-kawan
bukan nak cari lawan
sekadar nak ingatkan teman
hati-hati dengan
gunting dalam lipatan

kawan-kawan
kita sama-sama cari makan
bila fikir masa depan
jangan tabur pasir
dalam periuk kawan

kawan-kawan
cuba dikaji orang tua pesan
kawan jadi lawan
lawan jadi kawan

bilik berhantu
siri berkawan dengan hantu
4.50 am.haha



datum kl 2009

pagi jer bangun
bangun jer pagi

biasa
biasa
biasa

pagi ni
mengadap pc
ble
ble


ble

ada info
pasal
DATUM KL 2009
tengok info kat bawah


(click untuk proses tumbesaran)

(click untuk proses tumbesaran)

(click untuk proses tumbesaran)

(click untuk proses tumbesaran)

(click untuk proses tumbesaran)

(click untuk proses tumbesaran)

(click untuk proses tumbesaran)

(click untuk proses tumbesaran)

(click untuk proses tumbesaran)

(click untuk proses tumbesaran)

(click untuk proses tumbesaran)


masa tahun 2007
aku join datum kl
sama gak
kat klcc
memang best
time tu school sponser
haha
3 rat gak
kalau tak memang haram nak join
mahal tu

tapi season ni
eh
apa season-season ni?
MU kan dah pegang cup
muahaha

serius-serius
datum kl
tahun ni
untuk student
special price
160
kalau nak
lunch
260
5 star lunch tu
masa season 2007 tu
time lunch
aku paling seronok
haha
macam-macam ada
haha
tapi aku
tak tido
pun masa talk

kalau ikutkan
memang aku leh tido
tapi
sebab yang
bagi
talk
tu memang
best
kaw-kaw punya
tak tipu

paling syok bila
diorang tunjuk previous
project firm
diorang
pergh
nak nangis wa cakap lu

ntah la
berapa puluh k
satu animation tu

tapi
tu extra jer
paling
penting
bila dia org
present
tentang
project
start
dari design concept
sampailah
bangunan tu
wujud

time stage ni
baru aku
betul-betul
paham
pentingnya
design concept

tu lah bezanya
design architect
dan architect

dan semua presenter ni
semua design architect
dan design-design diorang
international standard

sama level ngan
architect-architect yang dah established

pada yang ada saving
aku rasa
sesuai
korang spendkan saving tu
kat sini

160
apalah sangat
dengan ilmu yang kita
dapat

time ni
baru lah
terbuka minda tu

aku pun tak dapat
apa pun
promote benda ni
bukan PAM bayar aku pun
haha
just nak kongsi

dah tiba masa
kita ubah
architecture malaysia
yang boring ni

maybe aku
korang
sapa tau?

tau tak?
tak tau kan?
tau tak?
kalau tak tau
buat tak tau je



Monday, May 18, 2009

D40x



bujet 1500
slr apa aku leh dapat
tadi kat lowyat
paling cikai
Nikon D40 pun dah 1400

studiomate aku nak tolak 999
D40x
tapi D5000 tadi memang smart
3k
skrin leh tarik bawah lagi
siot

tapi malang
bujet tak mengizinkan
kena tunggu dato' najib bentang bujet taun depan ni
haha memang jahanam
apa aku merepek

maybe aku amik kot D40x
nak tunggu D80 bulan disember tu
sekurang-kurangnya
kak ah tunang ni aku dah leh snap mana yang leh snap
gheti ke aku snap-snap ni?
masa pakai D80 ari tu pun
leh bilang ngan jari tangan
campur jari kaki
dua-dua belah kaki lah
berape keping aku snap

kenapa la aku ni
nak beli sangat slr
kalau tak 1k tu
uih
banyak tu
leh upgrade pc
erm
tapi
pc dah ok
hah!
spray moto colour lain
erm
penting ke
kalau colour tu pun
leh jalan gak moto aku
hah!
leh beli ticket 1st class kat bukit jalil
tengok match MU
tapi 3rd class pun dah cukup
kalau aku dapat seat 1st class pun
bukan leh salam ngan rooney pun
hah!
balik kelantan naik flight!
alah
baru 200
air asia
lagi pun lagi best naik bas
mana tau jumpa jodoh dalam bas
haha
cam jahanam

erm
angkat je lah D40x dulu
dapat d80 nanti
aku tolak lah balik
sapa nak?
uih
mana leh free
aku beli 999
aku jual 900
k?

eh
aku tak beli pun lagi
berangan ke ni?

Sunday, May 17, 2009

worverinkah engkau?


best sgt ke?
x-men origin
erm
kalau 5 bintang
aku bagi 4
eh
4 setengah la
lagi pun dah 2 kali aku tengok
1st time ngan adik ngan sepupu aku
2nd ngan ajoi ngan pa'an
campur yang download workprint yang ada tali kat belakang worverine
2+1
3 kali
best la kiranya
haha
erm
cuma
aku bajet
citer ni lagi best
ye la
dah ada gambit, dead pool
dah lama aku tunggu dua watak ni
lagi-lagi si gambit

walaupun citer ni macam flashback balik
x-men 1,2,3
tapi ok la
memang tak boring

character yang di'create' oleh marvel comic
memang ada aura yang tersendiri
sebab tu kalau diberi pilihan pada aku
mana lagi bagus
marvel comic vs manga
aku pilih marvel
sebab character anime/manga
bagi aku bersifat permanent
berbeza dengan marvel character
sesuai bagi sapa yang nak belajar draw human figure
aku pun dulu belajar dari marvel comic
spiderman, batman
dulu kumpul duit
comic import mahal oo

kita dapat tengok
dengan re-birth of spiderman, batman, superman
walaupun filem-filem ni wujud masa kita kecik-kecik lagi
filem ni masih boleh dibuat balik
walaupun menggunakan latar masa yang berbeza
dan still 'box-office'
lagipun
human figure marvel comic
lagi realistic dari manga

ini cuma pendapat aku
masing-masing punya pendapat
bukan la nak kutuk anime/manga
aku pun minat doraemon, naruto, shin chan



review




(click pada gambar untuk proses tumbesaran)


(click pada gambar untuk proses tumbesaran)

review dah settle
1st review untuk aku time join b'arch ni
semalam tido cam kena bius

cam jahanam
jahanam pun tak jahanam camni

sapa jahanam?

review camtu je
punya la jauh print drawing kat achik
sampai jumaat pun kat melawati

sem 1, sem 2, sem 3, sem 5, sem 7

suma tampal drawing
suma sibuk cari masking tape
suma sibuk cari pin
len kali aku nak jual masking tape masa review
pin pun aku nak jual

pagi pagi dah pegi
semalam WEQ rilek jer kat umah
aku naik kete ajoi
maklumlah
pegi review
walaupun model aku letak dalam plastik dobi ana je
drawing pun sumbat dalam scroll je
tapi pegi ngan kete gak
haha

semester ni
aku design simple je
gred apa yang dapat
depend kat miss jun

tapi aku terkilan gak
tak dapat nak tolong studiomate aku
bukan la aku ni pandai cam bagus
haha
cuma selagi boleh tolong
apa yang aku tau
aku akan bagitau
tak luak pun
kalau boleh lagi seronok kalau satu studio dapat lepas
sebab ilmu ni pusing-pusing
pi mai pi mai tang tu gak
tapi masa memang takde
nasib baik ada ym
leh gak bagitau kot ym

tapi ari start hari khamis sampai jumaat
internet cam jahanam
semalam baru ok balik

review kali ni
cam biasa
lecturer-lecturer
memang suka drawing manual
takleh salahkan diorang
aku pun suka tengok
kalau design pakai computer ni
sebelah mata jer diorang pandang
haha
paling last aku buat manual masa semester 2 diploma dulu
tapi pada yang buat manual
memang aku respect
tahniah





permulaan terbaik....

bismillahirrahmanirrahim.....