Wednesday, April 14, 2010

bubur dan nasi ayam..


kul 3.30
sambil dengar lagu open your eyes by maher zain


ari ni
eh
semalam
pegi library lagi
semester ni
banyak kali la pergi library

semester lepas 6 kali
semester ni
takleh nak kira

kira banyak la tu
haha
hampeh

sebenarnya
dah tido kul 2 tadi
pastu
terjaga lak

tanak lah tido lagi
esok paper kul 8.30

tengahari tadi
terkandas di ptsl

sebenarnya nak jer redah
memandangkan
aku baru jer lepas selsema
dan pesanan dari seseorang

aku akur
(pergh..akur..)

tapi ni
1st time aku explore
area ptsl
surau
bakery tu
tempat photostat

sebelum ni aku pergi pusanika pun
sbb pathway nak pegi kelas titas, etnik

wah
banyak gak
tempat-tempat
menarik

masa aku kat bakery tu

tetiba aku nampak
orang ceduk bubur
layan diri kot

tapi aku conpius gak
bubur dalam bakery

"bubur ke kak?"
"bubur la! takkan nasi lemak!"

hmm..
tak tau la
dia marah sebab pe

maybe sebab aku panggil akak

atau

dia ingat aku nak ngorat dia

atau

memang dia suka membuat perbezaan
antara
nasi lemak
dan
bubur

semuanya mungkin

sebab rasa cam malu sikit
tambah-tambah
ramai orang kat situ

walaupun
aku tak kenal
orang-orang dalam bakery tu

tapi aku terus buat
tengok-tengok roti
atas rak tu

dan aku takkan tanya dah
akak tu

"ni roti ke kak?"

sebab nanti

dia mesti tuang bubur panas dia tu atas kepala aku..

erm..
silap aku gak tanya..
dah tau bubur..
tanya lagi..

lepas aku pusing rak tu
terus kuar bakery tu
takpe la bubur
len kali..

pastu pegi
cafe pusan

ingat nak balik amin
ujan lagi
punya la lama

hmm..
takpe
minum lu..

time minum air kiwi..
lapo..

pegi order nasi ayam..
laaa..ada nasi ayam kat sini.. :P

masa akak tu potong-potong ayam
ada kemusykilan lagi yang muncul
akak tu memang menjaga kebersihan
sebab tangan dia sarung plastik

tapi sayangnya

tangan yang dia pakai pelastik tu
dia buat pegang pisau potong ayam
tangan lagi sebelah yang tak sarung plastik
dia pegang ayam
baik takyah sarung plastik terus
sepatutnya
tangan yang pegang ayam tu la yang sarung plastik
hehe..
takpe la..
aku nak tegur pun..
memandangkan
aku baru kena sound
ngan akak bubur kat bawah tadi..
diam-diam jer la..

nanti korang pegi..leh la tolong tegur..
atau pun
mayber ari ni jer akak tu pening-pening skit..
he..

lagi satu bila makan kat pusan ni
kita dapat jumpa
orang-orang yang selama ni
dalam facebook jer

mesti dalam kepala
dok pikir

hmm..cam penah tengok dia ni..
kat mana ek..

abis makan

hujan tak benti gak lagi
sepatutnya
ukm perlu ada satu system laluan ber'cover'
yang menyeluruh
kalau tanak menyeluruh sampai kolej-kolej pun
paling kurang ke tempat tunggu bas..
ke masjid..
tempat-tempat yang selalu menjadi tumpuan student..
ptsl..bla2..
maklum la Malaysia ni dalam iklim
Khatulistiwa
bukan
savana ke apa ntah lagi
lupa dah belajar geografi pmr dulu..


sambung study..yok..

26 comments:

  1. ko ni fak mana eyk?jarang plak g pusan n PTSL?? aku ni dah naek muak..ari2 klu x lalu area tu mmg x sah..

    ReplyDelete
  2. best betul.. da nk abes sesi br sempat dok jln2 kt pusan..

    ReplyDelete
  3. Rozuan Ismail > haha..aku fkab..paling jauh pun p zaba..kah2..

    ReplyDelete
  4. Ha!! Ha!! tokey budu serious ini lawak gelak tekeluar air mata...

    ReplyDelete
  5. ouh akk jual bubur tu peot kut..awk x bersalah pun sebab bertanya..so jgn la malu nak tanya lagi..kena mrh tu mende biasa je..xyah pk sgt..huhu~

    ReplyDelete
  6. y@n@ M!B > erm..len kali saya test rasa terus dalam mangkuk tu bubur ke tak..huhu

    ReplyDelete
  7. haha klakar la..bru nk menjelajah pusan rupenye..

    ReplyDelete
  8. cAdBuRy lOveR > shhhh..malu2..

    ReplyDelete
  9. haha lawak lah tak pernah menjelajah area tu. bubur tu RM2 ye

    ReplyDelete
  10. f a r a e > oh..he..best ek bubur tu?

    ReplyDelete
  11. bkpe la mu ni tokey. klako btol.

    ReplyDelete
  12. tokey budu..memg lawak la..terkekeh2 aku di malam buta ni.nice post!
    go kakak bubur yang garang go.hahaha :)

    ReplyDelete
  13. harap akak bubur tak baca post ni..heh

    ReplyDelete