Sunday, August 16, 2009

lagu dan raya

video

tercipta untukku (cover)
js & ajoi
studio 402

kadang-kadang
lagu sekadar lagu

bagi kita

kalau sedap didengar
kita dengar

kat radio pun ulang puluh-puluh kali satu hari
bila ada lagu lain

lagu baru
lagu lama
dilupakan

maybe lagu-lagu tu
akan dikompilasikan balik
sepuluh tahun lagi
dua puluh tahun
mungkin...

tapi
lagu-lagu raya
tak senasib ngan lagu-lagu len

nasib mereka lebih baik
tiap kali raya
mesti lagu raya lama-lama
dimainkan kat radio,tv

tapi yang kita selalu dengar
lagu raya yang lama-lama

lagu raya baru takde lak dengar
yang ada pun lagu Siti kot

nape orang tak cipta lagu raya baru?
sekali sekala
nak gak dengar lagu raya yang bernafas baru..

memang la lagu lama ni ada nostalgia tersendiri
tapi biarkan lah nostalgia tu memberi peluang pada
lagu-lagu raya yang baru
tak salah rasanya

para penulis lagu.....
sahut cabaran ini...
sebulan lagi nak raya ni..
takkan satu lagu raya hit takleh wat...

tapi kalau rasa lagu tu tak best..
takyah lah jual...
dengar sendiri..
yang best aja okeh?







2 comments:

  1. lagu raya yang baru tak sesedap lagu raya yang lama..
    kalau semua nak buat lagu baru,lagu lama siapa nak dengar??
    ;)

    ReplyDelete